John Freivalds New Book  Ramblin' Man is here!!  Click here for more details

Linda Kelley Freivalds Vašingtonā, DC

2017. gada maijs

Pie baltajā namā nožogotā

• Mans ceļojums patiešām sākās uz iekāpšanas lidmašīna - arī uz kuģa rep. Keita Ellisona un Mpls Fed sēdekli Neel Kashkari gan džinsā, gan sēdēdam trenerā!
  • Nacionālajā lidostā es satiku savu bērnības draugu Lesliju Briggu. Leslijs un es neesam redzējuši viens otru no savas kāzu dienas 1968. gadā līdz diviem gadiem, kad apmeklēja mūsu 50. vidusskolas klases atkalapvienošanos. Mēs pavadījām dažas dienas Bostonā un pavadījām brīnišķīgu laiku - tas bija kā mēs vienmēr esam bijuši tuvu! Mūsu dzimšanas dienas ir četras dienas, un mēs nolēmām pavadīt savu 70. reizi par "meiteņu" svētkiem kopā un izvēlējāmies Vašingtonu DC, jo pavasarī tas ir tik skaists (vai nu reāli).
  • Kāds laipns ceļojums bija. Aprīlī es kopā ar Džonu un es braucām uz Santa Fēu, lai redzētu Carol un Steve (mana māsa un brālis), kur Džons konstatēja, ka mums vajadzēja doties cauri Boise City, NM un absolūtais zemes dibens Elkhart, OK . Un, jā, mēs pavadījām nakti Dodge City, KS, kur mēs izkāpām no Dodge tik ātri, kā mēs varējām nākamajā rītā. Trīs tūkstoši kilometru brauciena deviņās dienās ar Jāni vienmēr ir izdevies, lai es braucu cauri visbiežāk sastopamajām daļām - labi, viņš devās uz kuģi! Ceļojums bija lielisks, bet daudz un atvērts ceļš.
  • Tagad jūs varat saprast, kāpēc es izvēlējos DC, kur man vairs nebūtu jābrauc, un varēja baudīt Viņa redzējumu, kurš priecīgi strādāja pie mūsu zemes Orono.
  • Izbraucot no lidostas, mums izdevās iegādāties mūsu Metro farecards, lai nokļūtu mūsu viesnīcā. Tā kā es 30 gadus dzīvoju DC, es izvēlējos Dupont Circle, jo pilsētā tas ir tik centriski. Tas, ko es biju aizmirsis, bija tas, cik grūti bija orientēties no apļa, kas šķērso visas ar burtiem un numurētām ielām!
  • Bet līdz nākamajam rītam mēs visi bija noteikti. Mēs apguvām Dupont Circle iekšpusē un ārā (kāda veida), atrada Starbucks (mēs redzējām to no viesnīcas istabas), un tad mēs bijām mūsu ceļā.
  • Tas bija skaisti, silts un saulains laiks, un Leslie (apdāvinātais fotogrāfs) vēlējās redzēt pieminekļus un sūtīt fotogrāfijas viņas mazbērniem. Tātad, mēs vadījāmies (izmantojot metro) uz Mall. Mēs sākām pie Vašingtonas pieminekļa, devāmies uz rietumiem uz jauno Olimpisko spēku pasaules kara memoriālu, kas ir ļoti iespaidīgs un elegants, pēc tam uz Lincoln un Vjetnamas pieminekļiem, kur mēs meklējām kāda no mūsu klasesbiedriem nosaukumu. Pēc tam atgriezieties uz austrumiem līdz Capitol, Augstākajai tiesai un Kongresu bibliotēkai, kā arī uz atjaunoto Savienības staciju (ja Amtrak vilcieni būtu tikpat jauki kā stacija), metot atpakaļ uz Dupont Circle.
  • Kad Leslie un es biju Bostonā pirms diviem gadiem, mēs staigājām stundām katru dienu, bet tas uzstādīja jaunu ierakstu - 6 1/2 stundas !!!
  • Vakar vakarā mēs vakariņojām Il Pesce - brīnišķīgu mazu franču restorānu. Viņiem nav iespiesta izvēlne, jo izvēlne mainās katru dienu, atkarībā no tā, kas ir svaigs tirgos. Maijs ir mīksta apvalka krabju sezona Česapīkas līcī un Leslie nekad nav ēdis mīkstus krabjus. Viņi bija brīnišķīgi - ļoti viegli saberzti un cepti ar baklažānu, sīpolu un granātābolu mērci. Un tad Leslie sacīja, kāpēc ne desertu - siltu šokolādes pīrāgu ar jūras sāli - bet mēs bijām ļoti konservatīvi un sadalījuši to. Ar visu kājām mums tiešām nebija jāuztraucas par kalorijām!
  • Nākamajā dienā mēs bijām muzeji, Nacionālā mākslas galerija (Mellon) un East Wing. Kāda pretstats no tradicionālās uz mūsdienu. Arī apstājās pie Nacionālās portretu galerijas, kur viņi gatavojas uzņemšanai (tikai uzaicinājums un mēs nebija sarakstā), lai atzīmētu Džonu F. Kennedija dzimšanas 100 gadu jubileju. Tagad mums, sasniedzot 70, nešķiet tik vecs, bet JFK dzimis pirms 100 gadiem - tas liek man justies vecs.
  • Un mēs to darījām Kramerbooks un Kramerbooks Cafe. Vieta ir brīnišķīga - viena no pēdējām patiesi lieliskajām grāmatnīcām Amerikā. Ēdnīca kafejnīcā ir ļoti laba - lieliski hamburgeri - un Minnesotānai maijā sākumā ir iespēja ēst ārā siltumā un saulē.
  • Divus nākamos vakaros mēs devāmies uz teātri. Mēs redzējām EL Doctorow "Ragtime" pie Forda teātra un pēc tam Neila Simona Brighton Beach memuāri pie DCJCCC (tas ir DC ebreju kopienas centrs) - nē, mēs to nedarījām Kenedija centram. Interesanti, ka abas spēles tika noteiktas dažādos laikos Ņujorkā, bet abi bija hauntingly līdzīgi jautājumos rases, nabadzības un ģimenes - es domāju, ka dažas lietas ir tikai universāls.
  • Ceturtdien, kad mēs devāmies uz lidostu, mums bija pienācis laiks rīta pastaigai, tāpēc mēs staigājāmies uz vēstniecības rindu. Šādas lieliskas ēkas - vismaz lielākā daļa no tām. Venecuēlas vēstniecība izskatījās, ka šogad zāles nebija pļaut, un ēkai bija nepieciešams daudz darba, bet es domāju ar visiem saviem jautājumiem, ka vēstniecību uzturēšana ārvalstīs nav to galvenā prioritāte. Un, protams, mēs pārbaudījām Latvijas vēstniecību - es domāju, ka esmu precējusies ar Jāni Freivaldu (tagad Jāni), kurš dzimis Latvijā.
  • Tātad laiks, lai dotos mājās. Viena no labākajām lietām par ceļošanu ir zināšanās, ka jūs dodaties mājās. Bet kāds brīnišķīgs ceļojums - tikai domāju, ka divi bērnības draugi gandrīz 50 gadus neredz viens otru, un mēs uzzinām, ka mums joprojām ir šis neticamais savienojums! Leslijs, paldies, tu esi lieliski !!!